Hlavní způsoby zvyšování testosteronu přírodními prostředky 

Hlavním mužským hormonem je testosteron, s nímž spojují mužskou postavou, silou, sexualitou. Nad způsoby zvýšení hladiny testosteronu pracuje mnoho specialistů v oblasti silového tréninku a kulturistiky.

V tomto článku se budeme zabývat základními způsoby navýšení tohoto hormonu pomocí přírodních prostředků. V pravdivosti faktů není pochyb, vycházíme z vědeckých poznatků a výzkumů.

Co je to testosteron?

Testosteron je steroidní hormon ze skupiny androgenů, odpovědných za maskulinizaci. Testosteron je hlavní hormon androgen v těle, reguluje imunitní systém, libido, sexuální energii, zdraví pohybového aparátu. Je zřejmé, že množství testosteronu u mužů je větší než u žen. Jeho množství v těle jednotlivých lidí se pohybuje v rozmezí:

  • u mužů od 300 do 1000 ng/dl;
  • u žen od 15 do 70 ng/dl.

Rozdíl je patrný. Z důvodu malého množství testosteronu v krvi žen, ty které se zabývají sportovními tréninky a používají vzpěrači činky, nemohou být tak obrovské jako muži. Ale jen za předpokladu, že nebudou pít přípravky obsahující testosteron.

Mimochodem, přirozená hladina testosteronu klesá, když tělo mužů začíná stárnout.

Proč dochází k poklesu testosteronu

Existuje několik důvodů, proč klesá testosteron, jsou to:

  • nedostatečný příjem kalorií;
  • nízký příjem tučných potravin;
  • depresivní nálady a stresy;
  • užívání léků;
  • nízká úroveň sexuální aktivity;
  • přejídání a obezita;
  • nadměrné použití antikoncepce;
  • nedostatek spánku.

Jak odhalit nízké hladiny mužského hormonu

Odborníci v této oblasti identifikovali řadu příznaků při nedostatečném množství testosteronu:

  • nedostatek nebo nízká úroveň sexuální touhy;
  • tukové usazeniny;
  • ochablost;
  • chronická únava;
  • úbytek svalové hmoty.

Mimochodem, když už mluvíme o nadváze, americký lékař Spenser Nadolski tvrdí, že tuková tkáň má schopnost proměňovat testosteron na estrogen, tj. ženský hormon. To je důvod, proč u mužského pohlaví při obezitě prsa začínají připomínat ženské.

Není žádným tajemstvím, že testosteron je důležitým pomocníkem v budování svalové hmoty a krásné postavy. Je třeba poznamenat, že normální hladina tohoto hormonu zajišťuje nejen pěkné svaly, ale i dobrý zdravotní stav.

Způsoby, pomocí nichž je možné zvýšit hladinu testosteronu v krvi

Tréninky v posilovně

Pomocí silového tréninku je možné zvýšit hladinu hlavního mužského hormonu. Vědec z Ameriky William Kremer říká, že silová cvičení jsou schopné zvýšit hladinu mužského hormonu a růstový hormon během 30 minut po tréninku.

Mnoho lidí se ptá, jak správně trénovat. Odborník na fitness Brad Schönefeld to vysvětluje ve své práci “Mechanismus svalové hypertrofie a jeho použití v silovém tréninku”, která byla vydána v roce 2010. Níže jsou uvedena základní pravidla tréninku:

  • provádějte vícekloubní cviky;
  • dělejte asi 4 série;
  • provádějte 6-12 opakování;
  • mezi sériemi dodržujte pauzy 1.5 minuty;
  • dodržujte průměrné tempo cvičení, ale pokládání činky do výchozí polohy musí trvat min. 4 sekundy;
  • trénink musí trvat max. 1 hodinu;
  • nikdy necvičte až do vyčerpání.

Řádně sestavený jídelníček

Počet kalorií

Specialista na sportovní fyziologii Jim Stoppani říká, že pro zvýšení testosteronu je třeba správně jíst, konzumovat správné množství kalorií. Pokud sportovci dodržují dietu, přispívá to ke snížení mužského hormonu: nevyvážená výživa zabraňuje tvorbě enzymů katalyzujících testosteron, v důsledku čehož množství testosteronu klesá. Také nesmíte konzumovat nadbytek kalorií, již jsme psali, že tuková tkáň bude podporovat přeměnu mužského hormonu v ženský.

Maso

Vědci provedli řadu experimentů v oblasti výživy a zjistili, že strava vegetariánů vyvolává pokles hladiny testosteronu. Veganové a vegetariáni mají mnohem nižší hladinu mužského hormonu než ti, kteří jedí maso. Proto každý den do jídelníčku je třeba zahrnout pokrmy z vepřového masa, hovězího masa, drůbeže a ryb.

Tuky

Sportovní fyziolog Jim Stoppani tvrdí, že prvním krokem k přirozenému zvýšení testosteronu je sestavení jídelníčku, který by obsahoval požadovaný počet kalorií.

Pokud mluvíme o tucích, mastná strava by měla být přítomna v jídelníčku denně a tvořit přibližně 30% z množství jídla. Nekonzumujte polynenasycené tuky: jedná se o mořské ryby, rostlinné (slunečnicové a kukuřičné) oleje. Jezte více mononenasycených potravin, například jídlo si připravujte na olivovém oleji, jezte ořechy a avokádo a také nasycené tuky, vyměňte bílé maso za červené, konzumujte vaječné žloutky, mléko.

Vědecké studie prokazují, že jídelníček, obohaceny nasycenými a mononenasycenými tuky, zlepšuje androgenní index. Naopak, jídelníček s velkým množstvím polynenasycených tuků snižuje množství testosteronu. Vědci také prokázali, že na oběd nebo večeři se nedoporučuje konzumace velkého množství tuků, které jsou schopny snížit hladinu testosteronu o 20%. Navracení hladiny hormonu do normálu trvá 8 hodin.

Pamatujte:

  • tuky musí tvořit přibližně 30% z množství denního jídla;
  • jezte nasycené a mononenasycené tuky;
  • konzumujte tučné potraviny v průběhu celého dne.
Jezte zdravou zeleninu

Je třeba jíst zeleninu, jako je květák, zelí, brokolice, kedlubna atd. Zelí obsahuje látku indol-3-karbinol, snižuje výskyt estrogenů, a tím i špatný vliv na produkci testosteronu.

Pijte více tekutin

Vědci prokázali, že dehydratace po návštěvě posilovny braní produkci potřebného testosteronu.

Konzumace potravin, které obsahují vitamíny a minerály

Jezte potraviny s velkým obsahem vitamínů a minerálů a také potraviny, které obsahují zinek, hořčík a vitamin D.

  • Pokud budete konzumovat maso, může doplnit tělo zinkem, který přispívá k produkci testosteronu.
  • Vitamin D. Tento vitamin reguluje produkci hormonů u mužů. Základní potraviny s velkým obsahem vitamínu D jsou tučné ryby, hovězí játra, vepřové maso, jogurt, mléko, ovesné vločky. Pokud je člověk v místnosti a dostava vitamin na čerstvém vzduchu a pod slunečními paprsky, jeho doplnění z potravinových produktů není dostačující. Proto odborníci doporučují užívat vitamíny s obsahem této látky.
  • Hořčík. Právě hořčík může zvýšit hladinu testosteronu snížením hladiny globulinu, který váže pohlavní hormony. Jezte sezamová semínka, dýňová semínka, brambory vařené ve sloupce, všechny druhy ořechů – jsou to produkty obsahující hořčík.

Regenerace organismu

  • Dostatečný spánek

Testosteron muže být produkován během spánku, takže muži potřebují dostatek spánku, a to po dobu 8 hodin. Studie v této oblasti dokazují: mužské tělo, které trpí pravidelným nedostatkem spánku má nízký obsah mužského hormonu, jeho hladina klesá až o 13%.

  • Relaxujte správně

Vyhněte se stresovým situacím, používejte speciální prostředky k uklidnění, například meditaci a relaxaci. Budete-li pořad používat meditační cvičení, zvýší to hladinu mužského hormonu a růstového hormonu.

  • Sexuální aktivita

Pamatujte, že pravidelná sexuální aktivita zvyšuje hladinu mužského hormonu, a při abstinenci hladina klesá. Tuto souvislost potvrdili specialisté v této oblasti.

Závěr

V tomto článku uvádíme příklady hlavních metod zvýšení testosteronu. Dodržujte všechna pravidla a rady, teprve potom můžete získat kladný výsledek.

Můžete mít pěkně propracovanou postavu, pokud budete pravidelně cvičit, upravíte stravovaní, dopřejete si kvalitní odpočinek a vyhnete se stresu.

Upozorňujeme, že použití těchto metod přinese vám lepší výsledky, než použití doplňků stravy.